Web Design pe trenduri in 2017

 

1. Sfarsitul web design-ului traditional?

Conceptul de web design in sensul traditional se incepe sa paleasca ? Eric Meyer, specialist in web design, a afirmat intr-o intr-o recenta revista Offscreen, ca el nu mai este un simplu designer web, ci mai degraba "UX designer".

In designul web traditional, trebuia sa faci website-ul sa arate bine. In schimb, la ora actuala, designul web este mai mult decat atat. Sa transformat in ceva mai complex. Cum te adaptezi?

In primul rand, nu trebuie faci site-urile doar " frumoase". Mai degraba trebuie sa analizezi experienta utilizatorilor si povestile lor, pentru a crea un site web care sa ofere utilizatorilor o experienta cat mai eficienta, placuta si lipsita de probleme.

Ce este UX? User Experience, prescurtat ca UX reprezinta partea din web design ce are ca scop imbunatatirea experientei pe care un utilizatorii o au cu o companie, produsele sau serviciile sale. UX include aspecte, cum ar fi continutul site-ului, sistemele sustinute, structura sa. Toate trebuie sa fie intuitive, usor de folosit.

user experience

2. Atentie sporita pentru user interface?

2016 a fost un an mare pentru interfetele conversationale. Chris Messina, fondatorul tag-ului hash si fost angajat la Google a declarat: "2016 va fi anul comertului conversational".

Chris a mentionat in acest articol ca oamenii vor interactiona cu companiile prin chat, mesagerie si alte interfete de limbaj.

Deoarece platformele de mesagerie (Facebook Messenger sau WeChat) depasesc descarcarile de aplicatii, companiile incep sa se gandeasca la modalitati de utilizare a acestei schimbari.

Pentru website-uri va deveni un subiect din ce in ce mai important in 2017, cat si in viitor.

Exista inca o multime de intrebari nesolutionate, dar suntem siguri ca interfetele conversationale si experientele utilizatorilor devin un subiect important in 2017, precum si in urmatorii ani.

3. GIF-urile sunt in trend in 2017


creare GIFMulte site-uri web si aplicatii utilizeaza o animatie GIF. Ce este nou este ca acestea devin din ce in ce mai importante.

O parere personala este ca GIF-urile sunt minunate. Si sunt peste tot.

Folosite pe Facebook si Twitter, GIF-urile pot fi, de asemenea, folosite pentru design-ul web.

Dar nu le folositi prea mult - functioneaza bine pentru a atrage atentia utilizatorului, insa nu trebuie sa facem abuz de ele. GIF-urile permit sa furnizati o experienta de produs mai bogata, sa explicati un flux de lucru sau pur si simplu sa oferiti un ghid pentru utilizatori.

Si cu mai multe instrumente de creare GIF (cum ar fi Photoshop, Giphy ), designerii web nu sunt limitati in procesul de creare.

Asa ca puneti pur si simplu GIFURI in creatii. Noi iubim GIF-urile. 

4. Design-ul pentru mobil va domina in urmatorii ani. Atentie sporita la " Mobile first "

Designul responsiv va continua sa domine, deoarece este unul dintre modurile cele mai eficiente de a oferi un nivel inalt de user experience.

Interogarile media CSS ofera flexibilitate site-urilor web si le permit sa se adapteze in functie de diferitele dispozitive pe care este accesat site-ul. In aprilie 2016, Google si-a schimbat algoritmul de clasificare pentru a acorda prioritate site-urilor optimizate pentru toate dispozitivele. Cred ca oferind viziuni mai receptive, conversiile website-urile pe care le creem vor creste. Google pune la dispozitie numeroase instrumente pentru a testa daca site-ul tau este optimizat pentru mobil. Unul dintre acestea este Search Console care iti ofera un raport privind gradul de utilizare si iti detaliaza problemele la nivelul paginii.

Trebuie sa optimizezi si sa elimini problemele semnalate si in acest fel vei avea efecte pozitive asupra site-ului tau. Mai mult, gandeste-te la modul in care gradul de utilizare a site-ului este evaluat de Google si care, la final, are implicatii pozitive pentru utilizatori.

5. Design web minimalist

Minimalismul este dus la un nivel cu totul nou in 2017, astfel incat, in loc sa fie lovit cu o pagina de pornire, utilizatorul este intampinat cu fotografii care spun multe mai multe lucruri decat clasicul text.

Acestea sunt puncte de intrare care actioneaza ca usa pentru mai multe informatii. In interiorul unui site in sine, mai multe imagini pot fi de asemenea folosite pentru a sugera vizual un subiect si care atrage utilizatorii dea click.

6. Cat de importanta este vizualizarea datelor prin reprezentari grafice?

Datele si analizele sunt mai importante decat oricand si acum marile branduri le ofera utilizatorilor posibilitatea de a vedea statisticile pentru ele.

Prezentarea datelor in moduri vizuale mareste interactiunea utilizatorului cu aceste informatii. Este deosebit de util atunci cand vine vorba de intelegerea reprezentarilor, prin grafice colorate, cum ar fi cele pe care le puteti crea utilizand Tableau, atrag atentia utilizatorului.

Reprezentare date

 

7. Mai putine fotografii de stoc, mai multa autenticitate?

Exista o tendinta de design web interesanta care merita mentionata. Este destul de simpla, dar misterioasa.

In timp ce navigam pe web in ultimele cateva luni, observam o scadere a fotografiilor de stoc pe site-uri web. Ca oameni, preferam sa vedem poze personalizate care se refera intr-adevar la companie sau la afaceri, mai degraba decat o imagine generica.

Am, de asemenea, sentimentul ca web designerii nu ar folosi mai degraba nici o imagine decat sa foloseasca o fotografie de stoc.

Fotografia este o forma de arta si una care poate s-a pierdut pe drum in ultimii ani. Dar in 2017 a revenit si este mai puternica decat oricand. Cel mai important lucru pe care trebuie sa vi-l amintiti, totusi, este ca site-ul dvs. serveste unui scop si prin urmare, tot ceea ce se afla pe acesta, inclusiv imaginea, trebuie sa faca acest lucru.

Imaginile cu oamenii dvs.(echipa din spate) sunt populare – sunt oamenii care reprezinta brandul.

Nu numai imaginile autentice sunt in crestere. Desenele animate, benzile desenate si alte ilustratii sunt de asemenea cautate. In special in randul comunitatilor de tehnologie, benzile desenate poat fi un format excelent pentru a discuta un anumit subiect sau pentru a explica ceva in detaliu.

8. Material Design? Ce este acesta ?

Material Design a fost dezvoltat de Google in ultimii ani si este lansat in mod constant in aplicatiile sale, inclusiv Gmail, Google Maps, Google Drive si YouTube.

Acesta se prezenta ca un termen important de la inceputul anului 2013, totusi, el a inceput sa fie folosit si in prezent.

Acesta este o modalitate de a crea o ierarhie de semnificatie si importanta pe pagina, atragand atentia utilizatorului asupra diferitelor informatii din domeniu in timp ce se deplaseaza si raspunde la butoanele “ Call To Action”.

9. Site-uri cu navigare lunga. O decizie buna?

Exista argumente pro si contra pentru site-urile cu navigare lunga. In general, vedem din ce in ce mai multe site-uri de navigare cu lunga durata, in special pentru succesul unor site-uri aparent sfarsit, cum ar fi Facebook, Twitter sau Instagram.

Facebook, Twitter si Instagram permit utilizatorilor sa parcurga ore intregi, sa vada constant continut nou. Ca rasa umana, suntem obisnuiti cu actiunea. Multe site-uri elimina meniurile si filele si aleg sa puna totul pe o pagina lunga. Site-ul poate fi impartit cu imagini, tipografie si clipuri video pentru a adauga unele emotii la experienta.

Mai bine continuati sa navigati!

10. Tipografia merge bine

Tipografia devine tot mai mare si mai indrazneata.

Deja in 2017 s-a inregistrat o crestere a dimensiunilor si a modelelor indraznete, aceasta tendinta nu se opreste in curand.

Brandurile vor incerca sa iasa din zona lor de confort. Culorile si texturile dinamice vor fi adaugate fonturilor interesante si vibrante pentru a crea un efect de "wow" general.

Concluzii

Cu toate ca totul de pe aceasta lista este destul de bun, nu incerca sa integrezi fiecare dintre punctele de mai sus in noul tau. website.

Unele trenduri vor functiona pentru anumite companii, altele nu. Alege ce stiluri si capabilitati ti se se potrivesc. Incercand sa integrati cat mai multe stiluri va scadea instantaneu UX-ul site-ului dvs. deci fiti selectivi, atenti si, cel mai important, fiti creativi.