Anul acesta a fost unul plin de evenimente in ceea ce priveste SEO. Oficialii Google afirma faptul ca s-au facut actualizari aproape in fiecare zi, platforma imbunatatindu-se din ce in ce mai mult. Aceste “update-uri” au fost in interesul multor companii, dar au existat si oameni nemultumiti.

Aflati acum ce s-a intamplat in anul 2017 si cum poti aplica schimbari semnificative website-ului in 2018 pentru ca acesta sa aiba pozitii bune si sa iti aduca profit.

1. Schimbari cu privire la cautarea pe dispozitivele mobile

In ultimii ani , datorita evolutiei tehnologiei, tot mai multe persoane folosesc telefoanele mobile pentru a naviga pe Google, in detrimentul calculatoarelor. Acestea au mai multe avantaje( sunt mai practice, au o dimensiune redusa si pot fi folosite aproape oriunde). Daca sunteti la curent cu ultimele statistici, ar trebui sa stiti ca peste jumatate din cautarile pe Google au fost facute prin intermediul telefoanelor mobile.

Ce inseamna asta pentru SEO?

Google intentioneaza sa treaca la mobile first index in anul 2018.

Acest lucru ar trebui sa va afecteze strategia in cel mai direct mod. Experienta utilizatorilor pe mobil ar trebui sa fie la fel de simpla ca si pe desktop. Pentru a realiza acest lucru, faceti pagini importante pe site-ul dvs. web pentru dispozitive mobile sau chiar efectuati un audit mobil in profunzime.

2. Cautarea vocala

Cautarea vocala si “asistentii personali”, cum ar fi Siri, Google Now, Cortana, Alexa si altii (da, exista si mai multi) au schimbat masiv modul in care oamenii cauta. In loc de a spune "coafeza Brooklyn", ei merg pe varianta "Ok Google, unde ar trebui sa obtin o tunsoare?". Mai mult, daca intrebi Alexa "Ce e nou?", Ea iti va spune vremea si stirile din locatia ta specifica si lucrurile care te intereseaza.

Cum functioneaza acest lucru? Dispozitivele obtin acces la locatia dvs. si la istoricul cautarilor. Cu timpul, asistentii vocali invata preferintele utilizatorului in ceea ce priveste restaurantele, magazinele, concertele sau chiar persoanele cu care interactioneaza mai des.

Mai jos va voi spune cum poti incorpora aceste informatii in strategia ta.

Continutul trebuie sa fie in concordanta cu intrebarile. Un tool SEO profi te poate ajuta sa afli intrebarile uzuale care sunt folosite in legatura cu afacerea pe care o detii.

Optimizati-va website-ul pentru SEO-ul local

Daca SEO-ul local este prioritar pentru tine, cautarea vocala ar trebui sa va ajute foarte mult. Iata cateva sfaturi care v-ar putea fi de folos:

  • Listati-va afacerea in "Google my bussiness"
  • Folositi continut original
  • Alegeti o anumita categorie
  • Asigurati-va ca toate detaliile sunt actualizate
  • Incarcati cel putin 5 fotografii, pentru ca impactul vizual conteaza


3. Utilizati cuvinte cheie potrivite

Cand cauta vocal, oamenii include descrieri, preferinte sau actiuni specifice. Incercati sa gasiti cele mai potrivite cuvinte cheie care sa fie in concordanta cu afacerea pe care o detii.

De asemenea, inultimii ani s-a constatat o crestere a stirilor falsificate. Chiar daca fenomenul este prezent in mediul online de mai multa vreme, masuri au fost luate abia recent, cand Google si Facebook au fost blamate pentru ceea ce s-a intamplat in politica in anii 2016 si 2017. Prin urmare, Google a introdus steagul de continut ofensator.

Prin urmare, va putem sfatui sa ai grija la continutul care ar putea fi deranjant pe site-urile tale.

4. Fred

Fred este update-ul Google care a iesit in evidenta si a scuturat comunitatea SEO, fiind si singurul recunoscut de Google in acest an.

Fred a fost lansat in martie 2017. El vizeaza continutul subtire si de slaba calitate, linkurile de tip spam si cele de slaba calitate si anunturile care afecteaza experienta utilizatorilor. Acest lucru nu a fost declarat explicit de Google: stim doar ca majoritatea site-urilor afectate sunt bloguri cu postari de slaba calitate care par a fi create in scopul generarii veniturilor din anunturi. De exemplu, Google a penalizat cateva site-uri pe care cititorul trebuia sa dea click pe 25 de pagini pentru a termina un mic articol, site-uri care sacrificau in mod clar experienta utilizatorului pentru promovare tot mai mare, site-uri care utilizeaza publicitate agresiva, bariere UX, anunturi si, mai ales, continut slab calitativ.

Au existat, de asemenea, cateva cazuri cand Fred a adus o crestere majora in clasamentul site-ului. Proprietarii unor astfel de site-uri au remarcat ca au lucrat la imbunatatirea calitatii site-urilor lor pentru un timp si ca nu au vazut niciun rezultat pana la actualizarea Fred. Probabil, acesta a fost modul in care Google a spus: "Ne pare rau, ne-am dat seama ca nu sunteti spam".

Prin intermediul Fred, Google ne reaminteste ca intotdeauna continutul ar trebui sa fie facut in profunzime pentru utilizatori si ca SEO este un process pe termen lung, iar rezultatele s-ar putea sa nu apara imediat.

Cum sa te asiguri ca Fred nu te afecteaza intr-un mod negativ?

1. Trebuie sa va asigurati ca anunturile nu deranjeaza experienta utilizatorului. Pentru mai multe informatii citeste atent ghidul de calitate Google.

2. Aveti grija in ceea ce priveste continutul subtire. Continut subtire inseamna calitate slaba pentru Google, iar acesta este principalul obiectiv al Fred.

Pentru a vedea daca lungimea continutului dumneavoastra este intr-un interval rezonabil pentru cuvintele cheie directionate, puteti accesa “Analiza continutului” dupa care selectati pagina pe care doriti s-o analizati. Introduceti cuvantul cheie si asteptati pentru ca Google sa examineze paginile concurente si cele ale clasamentului principal. Cand analiza este completa, uitati-va la numarul de cuvinte din corp. Dati click pe acest factor si vedeti cat de lungi sunt paginile concurentilor.

5. Noua politica Google?

A existat un schimb de replici pe Twitter intre Barry Schwartz si Gary Illyes cu privire la actualizarea lui Fred.

Ca de obicei, Gary nu ia SEO foarte in serios. Este oare timpul sa tragem niste concluzii din aceasta abordare?

Dupa cum subliniaza Kristine Schachinger, prin actualizarea Fred, Google pare sa adopte politica cutiei neagre pe care o aveau inainte ca Matt Cutts sa preia comunicarile webmasterilor. O cutie neagra reprezinta cunoasterea intrarilor si iesirilor sistemului, dar:

-structurile interne nu sunt bine, sau chiar deloc intelese;

-intelegerea acestor structure este considerata inutila pentru utilizatori;

-lucrarile interioare sunt menite sa fie confidentiale.

Este putin probabil ca Google sa revina la modul in care Matt a comunicat actualizarile in viitorul apropiat.

Avand in vedere informatiile prezentate mai sus, ar trebui sa va focusati pe trei lucruri:

1.Optimizeaza-ti cautarea vocala

2.Creeaza un continut si mai bun

3.Optimizeaza-ti cautarea pe mobil